گرانیت از معدن تا خانه شما

در این مقاله قصد داریم تا بپردازیم به روند تولید و عرضه سنگ گرانیت مروارید مشهد از محل استخراج (معدن) تا خانه و ساختمان شما

مروارید سنگ 1865


در این مقاله قصد داریم تا بپردازیم به روند تولید و عرضه سنگ گرانیت مروارید مشهد از محل استخراج(معدن)تا خانه و ساختمان شما
 
سنگ گرانیت چیست ؟
گرانیت نوع متداول سنگهای آذرین است ؛ هنگامی که ماگما در زیر زمین خنک می شود و لایه سنگی به نام پلوتونیک خنک می شود ، سنگهای آذرین تشکیل می شوند. این سنگ بسیار با دوام و سخت است ، و آن را به ماده ای مناسب برای مصارف ساختمانی در مواردی از قبیل پیشخوان ها یا کفپوش ها تبدیل می کند.
اگر مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با سنگ گرانیت هستید میتوانید به مقاله ما تحت عنوان سنگ گرانیت مروارید مشهد رجوع کنید.
 
سنگ گرانیت چطور تشکیل میشود ؟
گرانیت در زیر زمین با خنک شدن ماگما تشکیل می شود. در اعماق زمین ، فراتر از لایه گوشته ، لایه ای عمیق از سنگ مذاب نهفته است. سنگ مذاب وقتی تشکیل می شود که عناصر رادیواکتیو طبیعی موجود در زمین از بین رفته و خراب شوند.
واکنش مواد در حال پوسیدگی مقدار زیادی گرما آزاد می کند و سنگ های اطراف آن را ذوب می کند. با وقوع حوادث زمین شناسی (مانند حرکت صفحات یا تجمع فشار از گرما) ، سنگهای مذاب به سمت سطح رانده می شوند.
هرچه سنگ به سطح نزدیکتر می شود ، سرد می شود و باعث ایجاد سنگهای آذرین داخلی می شود. یکی از این سنگها گرانیت است. گرانیت می تواند مخلوطی از کوارتز و فلدسپات باشد اما همچنین می تواند حاوی میکا باشد.

 
سنگ گرانیت چطور استخراج میشود ؟
گرانیت معمولاً در رسوبات بزرگ ، که بارها به آنها اسلب گفته می شود ، در سراسر جهان وجود دارد. در عملیات استخراج از روشهای مختلف برش برای استخراج کانسارهای مختلف از زمین در مکانهایی به نام معادن استفاده می شود سپس این اسلب ها صیقل داده می شوند ، سوار کامیون ها می شوند و برای سازندگان ارسال می شوند. سازندگان سپس دال ها را در اندازه و طول مناسب برای مصارف تجاری و خانگی برش می دهند.
 
 فرایند استخراج گرانیت
از آنجا که گرانیت باید به قطعات بزرگ استخراج شود ، روشهای معمول انفجار و جمع آوری در مقیاس بزرگ کارایی نخواهد داشت. در عوض ، تیم های بزرگی از کارگران با مجموعه ای از تجهیزات و محصولات بزرگ و تخصصی مانند دستگاه های استخراج با ظرفیت بالا ، جرثقیل ها ، دستگاه های سنگ قبر وغیره . سپس تیم ها به آرامی در اطراف صفحات گرانیت حفاری می کنند تا آنها آزاد شوند. وقتی اسلب آزاد شد آنها به کامیون های بزرگی کشیده می شوند که توانایی حمل بارهای سنگین را دارند یا بسته به معدن در محل پردازش می شوند. وزن این دال های گرانیت می تواند تا 40 تن برسد.
 
ویژگی های کلی سنگ گرانیت
گرانیت بسیار سخت ، ضد خش و مقاوم در برابر حرارت است. علاوه بر این ، اگر به درستی درمان شود ، بسیار مقاوم در برابر لکه است. این خصوصیات باعث می شود که گرانیت برای تعدادی از آنها برای مصارف ساختمانی بسیار مطلوب باشد ؛ به خصوص در آشپزخانه هایی که قابلمه و قابلمه داغ ، خمیرهای چسبناک و شراب های عمیق رنگی و آب میوه وجود دارد. دوام کلی یکی از دلایلی است که گرانیت در دنیای ساخت و نوسازی بسیار مورد پسند واقع می شود و بسیاری از مردم تصمیم می گیرند خانه های خود را با میزهای گرانیتی بسازند برای آگاهی دقیق از موارد کاربرد سنگ گرانیت میتوانید به مقاله ما تحت عنوان موارد کاربرد سنگ گرانیت سر بزنید.
 
زیبایی سنگ گرانیت
شاید شما در خانه های زیادی شاهد یک جزیره کوچک در وسط آشپزخانه آن باشید که به عنوان میز غذا خوری یا اوپن و یا هر چیز دیگری مورد استفاده قرار میگیرد.
خصوصیات زیبایی گرانیت کاملاً عیان است. گرانیت دارای خصوصیات عملی بسیاری است که در بالا ذکر شده است. با این حال ، این زیبایی شناسی ، یا ظاهر و احساس مواد است که باعث می شود گرانیت به طور گسترده ای مورد نظر باشد.
به طور خلاصه ، میتوان گفت میزها و اوپن های گرانیتی خوب به نظر می رسند! این سطوح در محیط های مرطوب کپک نخواهند زد و تمیز کردن آنها آسان است. زیبایی صفحات میز گرانیتی می تواند باعث ایجاد یک نقطه کانونی در یک اتاق شده و آن را به زیبایی بهم ببندد و شکوفا شود. بخشی از آنچه گرانیت را بسیار زیبا می کند خاصیت داشتن کریستال های بزرگ در داخل آن است. این کریستال های قابل مشاهده لوکس بودن و بسیار مورد توجه هستند.

09154476393 علیزاده