ایمیل

تلفن

09154476393

نحوه مراقبت و نگهداری از سنگ گرانیت

نحوه مراقبت و نگهداری از سنگ گرانیت
1399/7/12 0

نحوه مراقبت و نگهداری از سنگ گرانیت

 
 چگونه از سطوح گرانیتی مراقبت کنیم ؟ 
 
اولین قدم در نگهداری از سنگ گرانیت داشتن دانش صحیح در این رابطه است . شما باید مراقب همه توصیه های ضد و نقیض در رابطه با پاکسازی و نگهداری از صفحات گرانیتی باشید بسیاری از آنها موثق و درست بوده اما در عین حال باور های غلطی وجود دارد  که در بسیاری دیده میشود . در ادامه به تمامی باید ها و نباید های نگهداری از صفحات گرانیتی میپردازیم.
 
همیشه به خاطر داشته باشید که نباید از هرماده شوینده که ترکیباتی شیمیایی دارند استفاده کنید . سنگ گرانیت بافتی بسیار سخت و با دوام دارد اما با این حال  استفاده از مواد شیمیایی نامناسب در دراز مدت میتوانند صدمه های زیادی به این سنگ وارد کنند ؛ پس در انتخاب مواد تمیز کننده و شیمیایی دقت لازم را داشته باشید.
 
 
بایدها و نبایدها در تمیز کردن میزهای گرانیتی
ساده ترین راه برای نگهداری از سنگ ، جلوگیری از عادت های بدی است که ممکن است به آن آسیب برساند. گرانیت ، سنگ مرمر ، سنگ تراورتن ، سنگ آهک ، سنگ صابون ، میزهای کوارتز و سایر سطوح جامد مانند اینها از بسیاری جهات شبیه به یکدیگر هستند ؛ اما تفاوت هایی نیز دارند که همین موضوع باعث شده که آنها به درجه های مختلف نگهداری نیاز داشته باشند با این حال ، اگر از روش های مراقبت و تمیز کردن میز های گرانیتی استفاده می کنید ؛ این روش ها برای همه میزهای شما اعمال می شود.
 
لکه ها را بلافاصله از بین ببرید
مواد اسیدی مثل ، قهوه ، آب میوه ها ، سس گوجه فرنگی و مواد سودا مانند به طور جدی باعث آسیب دیدن سطوح گرانیتی نمی شوند ، اما به طور بالقوه می توانند سطح را لکه دار کنند. روغن های پخت و پز همچنین ممکن است در صورت پاک نشدن لکه ای ایجاد کنند ؛ پس بلافاصله پس از آغشته شدن این مواد با میز ها و سطوح گرانیتی آنها را تمیز کرده و از بین ببرید.
 
سطوح را با استفاده از یک اسفنج یا پارچه نرم تمیز کنید
استفاده از یک تمیز کننده مخصوص سنگ طبیعی و گرانیت ؛ مانند اسپری های تمیز کننده گرانیت و سنگ مرمر توصیه می شود تا میزهای گرانیتی خود را در بهترین حالت حفظ کنید و در عین حال از آب بندی آن نیز جلوگیری کنید با این حال ، آب گرم برای تمیز کردن سریع مناسب است . استفاده از مواد شوینده به طور دائمی به گرانیت شما آسیب نمی رساند ، اما استفاده مکرر از آب صابون باعث تجمع (حتی اگر آبکشی کنید) درخشش میز های شما را کم رنگ می کند بنابراین ، استفاده منظم از صابون ظرف برای تمیز کردن میزهای گرانیتی توصیه نمی شود و اما برای تمیز کردن سطوح گرانیتی با استفاده از مواد شوینده مناسب حتما از یک اسفنج یا پارچه نرم استفاده کنید تا در دراز مدت سطح صاف و صیقلی مانند گرانیت از بین نرود.
 
از زیر قابلمه ای یا زیر بشقابی برای اجسام داغ استفاده کنید
شما می توانید یک قابلمه یا ماهیتابه داغ را از روی اجاق بردارید و بدون هیچ مشکلی آن را درست روی میزهای گرانیتی قرار دهید. ممکن است گرانیت (یا هر سنگ یا کوارتز) دچار "شوک حرارتی" و ترک شود ، اما نادر است با این حال برای گذاشتن اجسام با حرارت بالا روی میز های گرانیتی بهتر است ابتدا سطحی بین آنها قرار گیرد تا از هر گونه اتفاق احتمالی جلوگیری شود.
 
از سرکه ، آمونیاک یا آب لیمو به عنوان پاک کننده استفاده نکنید

بهتر است از استفاده از هر چیزی که به طور خاص توسط سازنده توصیه نمی شود خودداری کنید. به سادگی از آب گرم و یک پارچه نرم استفاده کنید. از پاک کننده های حاوی آمونیاک و سرکه خودداری کنید.
درست است سطوح گرانیتی بسیار با دوام هستند اما همه این ها نکاتی هستند که میتوانند در دراز مدت تاثیرگذار باشند.

برای تهیه سنگ مورد نیاز خودتان با ما تماس بگیرید.

09154476393 - 09157080131 علیزاده

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر