ایمیل

تلفن

09154476393

انواع سنگ گرانیت
1399/6/29 0

انواع سنگ گرانیت

انواع سنگ گرانیت                                                   
 
در این مقاله قصد داریم شما را با انواع سنگ گرانیت آشنا کنیم.
 
همانطور که می دانید سنگ گرانیت انواع مختلفی دارد . گونه ای از سنگ آذرين دروني، سنگ خارا يا همان سنگ گرانيت نام دارد كه داراي دانه هاي متوسط تا درشت بوده، سنگ گرانيت از كوارتز و فلدسپات، ميكا و پاره اَي كاني هاي ديگر تشكيل شده است. رنگ سنگ گرانيت به كاني و شيمي سنگ بستگي دارد و به رنگ هاي متغيري مانند صورتي، خاكستري، طوسي، سياه و در طبيعت ديده مي شود. سنگ گرانيت از سرد شدن توده هاي مذاب كه ماگما نام دارد شكل گرفته است. گرانيت با وزن مخصوص ٢٧٥٦ كيلوگرم بر متر مكعب يكي از سخت ترين و مقاوم ترين سنگ ها مي باشد.
 
            انواع سنگ گرانیت 
 
سنگ گرانیت سبز جنگلی                                                               
سنگ گرانیت سبز جنگلی دارای چندین سورت از سینه کارهای مختلف ازمعادن فعال در بیرجند می باشد. سنگ گرانیت سبز بیرجند از مقاوم ترین سنگ های گرانیت موجود در ایران می باشد. میزان جذب آب سنگ گرانیت بیرجند نزدیک به صفر می باشد سنگ گرانیت سبز بیرجند ساب پذیری خوبی دارد و کاربرد های گوناگونی در صنعت ساختمان سازی دارد. از موارد مصرف سنگ گرانیت سبز بیرجند نمای ساختمان، سنگفرش فضاهای تجاری و اداری، سرویس های بهداشتی و سنگ اوپن آشپزخانه می باشد.
 
سنگ گرانیت هلویی تایباد                                                               
سنگ گرانیت هلویی تایباد جزء گرانیت های جدید ایرانی است که در نزدیکی شهر تایباد مرز ایران و افغانستان قرار دارد. گرانیت تایباد را نام های هلویی تایباد و پرتقالی تایباد و گاها صورتی تایباد می نامند. سنگ گرانیت تایباد دارای سطحی یکنواخت است و ساب پذیری خوبی دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای بعضی از گرانیت های وارداتی باشد. سنگ گرانیت تایباد به صورت خام و فرآوری شده صادر می گردد. کاربرد سنگ گرانیت تایباد کلیه فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان از جمله سنگفرش محیط های اداری و تجاری، سنگ نما، سنگ پله و... می باشد. شما می توانید با مراجعه به مقاله ما تحت عنوان سنگ گرانیت تایباد اطلاعات بیشتری درباره این سنگ دریافت کنید.
 
سنگ گرانیت نهبندان                                                                   
سنگ گرانیت نهبندان از مقاوم ترین سنگ های گرانیت گل پنبه ای است. معدن سنگ گرانیت نهبندان دارای 15 سینه کار فعال است که هر کدام از این سینه کارها طرح و رنگ زمینه متفاوتی دارند ولی از لحاظ جنس و آنالیز فیزیکی و شیمیایی سنگ تفاوت چندانی ندارند. سنگ گرانیت نهبندان به دلیل مقاومت بالا و جذب آب پایین ساب و جلای خوبی بر می دارد و کاربردهای گوناگونی در ساختمان دارد. سنگ گرانیت نهبندان اغلب به صورت طولی و تایل برش داده می شود و در نمای ساختمان، سنگ پله، دیواره راه پله و پارکینگ و سنگفرش اماکن پر تردد؛ مثل پاساژ ها و ایستگاه های مترو کاربرد دارد. انواع سنگ گرانیت نهبندان که در ایران فرآوری و در بازار سنگ عرضه می گردد که عبارتند از سنگ گرانیت نهبندان آستان، سنگ گرانیت نهبندان کرم، سنگ گرانیت نهبندان پرتقالی، سنگ گرانیت نهبندان ثلاث و سنگ گرانیت نهبندان شقایق.
 
سنگ گرانیت مروارید مشهد                                                              
سنگ گرانیت مروارید مشهد از ارزان ترین سنگ های ساختمانی ایران است. چنانچه ما انتظارمان از سنگ مورد نیاز در حدی باشد که سنگ در مجاورت رطوبت قرار ندارد. سنگ گرانیت مروارید مشهد اقتصادی ترین سنگ ساختمانی در ایران است. سنگ گرانیت مروارید مشهد به دلیل قیمت مناسب مورد توجه کشورهای منطقه قرار گرفته است و بازار صادراتی خوبی پیدا کرده است.
سنگ مروارید مشهد به صورت کوبیک، فلیم شده و جدول سنگی به کشورهای آسیای میانه صادر می گردد. سنگ گرانیت مروارید مشهد برای سنگفرش پارکینگ، نمای داخلی ازجمله دیوار پارکینگ - راه پله - سنگ پله و به صورت کوبیک و فلیم شده برای سنگفرش پیاده رو ها، پارک ها و محوطه سازی مناسب است.
 
سنگ گرانیت فیروزه مشهد                                                               
سنگ گرانیت فیروزه ای مشهد جزء سنگ های شبه گرانیت است. سنگ گرانیت فیروزه ای از لحاظ برش سخت برش است ولی از نظر ساب و فرآوری شبیه سنگ های گرانیت نیست و ساب پذیری عالی ندارد. سنگ گرانیت فیروزه دارای تم رنگی آبی فیروزه ای با رگه های طلایی و قهوه ای است که این رنگ و طرح خاص همانند کاشی های قدیمی ایرانی است که هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید. سنگ گرانیت فیروزه مشهد را می توان در نمای فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده نمود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر