ایمیل

تلفن

09154476393

سنگ نما گرانیت
1399/7/8 0

سنگ نما گرانیت

سنگ نما  
امروزه و با گسترش فرهنگ شهرنشینی و ساخت و ساز فراوان برج ها و ساختمان های بلندمرتبه در کوچه ها و خیابان های شهرها، اکثریت مطلق مردم در ساختمان های آپارتمانی و عمدتا با عمر کمتر از 20  سال مستقر شده اند.نیاکان ما از پایه گذاران تمدن امروزی به شمار می آیند و دست ساخته های آنان که جلوهگاه هنر و اندیشه است جزء میراث فرهنگی ما محسوب می شود. آن ها در ساخت بناهای خود از معماری، جرا و مصالح بومی چنان بهره برده اند که با گذشت سالیان متمادی آثارشان همچنان استوار و پابرجا باقی مانده است. سنگ بنای این ساختمان ها را مصالحی همچون آجر|سنگ|خشت و چوب تشکیل میداده است. یکی از مهم ترین ویژگی های یک ساختمان یا آپارتمان امروزی سنگ نمایی است که در ظاهر آن ساختمان به کار رفته است.
سنگ نما برای یک ساختمان ویلایی، آپارتمانی یا برج مسکونی در نقش یک لایه ظاهری و مستحکم ایفای نقش می کند و از مهم ترین کاربردهای آن عبارتست از{ سنگ نما به ظاهر ساختمان نمایی زیبا می بخشد.
سنگ نما روی قیمت ساختمان بسیار موثر است}{سنگ نما مانع نفوذ رطوبت و آلودگی به قسمت های داخلی ساختمان می شود}
سنگ نما محافظ ساختمان در برابر باران های اسیدی است و فرسایش اسکلت ساختمان است.
برای نماهای سنگی از انواع سنگ های پلاک با رنگ های مختلف و اندازه های مختلف استفاده می نمایند مانند سنگ تراورتن – باغ ابریشم –مرمر و یا انواع سنگ های قیچی که دارای سطح ناصافی بوده و در محل هایی که از لحاظ معماری احتیاج به قدری خشونت در سطح نما می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. در سطح بعضی از سنگ های نما خلل و فرجی موجود است که این سوراخ ها برای نصب بسیار مناسب هستند زیرا ملات ماسه و سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخ ها نفوذ نموده و مانع جداشدن آن از نما می گردد از جمله این سنگ ها می توان انواع سنگ های تراورتن را نام برد. بعضی از سنگ ها مانند سنگ های باغ ابریشم|مرمر|مرمریت و یا انواع سنگ های چینی دارای سطحی صیقلی بوده و با توجه به اینکه سنگ خاصیت مکندگی چندانی ندارد به خوبی به نما نمی چسبد و ممکن است بعد از مدتی از نما جدا شده و سقوط نماید. برای جلوگیری از این کار باید از پشت آن ها را به وسیله میله های مخصوصی که به آن اصطلاحاً اسکوب می گویند به دیوار محکم نمود اسکوب انواع مختلفی دارد. 
گرانیت یک سنگ آذرین با رنگ روشن است که به‌ اندازه کافی بزرگ بوده و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است. از تبلور آهسته ماگما در زیر سطح زمین|گرانیت شکل می گیرد. سنگ نمای گرانیت به طور عمده از کوارتز|فلدسپات با مقادیر جزئی میکا، آمفیبول­ ها و سایر مواد معدنی تشکیل‌شده است. این ترکیب معدنی معمولاً گرانیتی به رنگ قرمز، صورتی، خاکستری یا سفید می دهد که دانه های تیره رنگی در سراسر سنگ مشاهده می شود. 
انواع سنگ نما  |  سنگ نمای گرانیت
گرانیت، سنگی آذرین با رنگ روشن است که از تبلور آهسته ماگما در سطوح زیرین زمین شکل می گیرد. سنگ نمای گرانیت عمدتاً از کوارتز، فلدسپات با مقادیر کمی از میکا، آمفیبول ها و سایر مواد معدنی به طور طبیعی ساخته می شود. رنگ آن اغلب قرمز، صورتی، خاکستری یا سفید با دانه های تیره رنگ است. به دلیل درصد بالای سیلس در این سنگ، گرانیت بسیار سخت بوده و در برابر سایش مقاوم می باشد. همچنین دارای چگالی بالا است و در مقابل نفوذ آب و وارد آمدن ضربه بسیار بادوام است. 
|سنگ تراورتن
نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ های رسوبی و تزیینی به شمار می رود. این سنگ ها به جا مانده از رسوبات چشمه های آب گرم هستند. حفرات موجود در این سنگ به دلیل فضای اشغال شده توسط گازهای موجود در آب های گرم منبع رسوب‌گذاری است. هرچه عناصر محلول در آب این منابع کمتر باشد، رنگ سنگ روشن تر خواهد بود.  سنگ تراورتن در برابر تغییرات آب و هوایی و باران و برف مقاوم می باشد و از لحاظ رنگ بندی متنوع نیز هست، سنگ های تراورتن در طبیعت به رنگ های سفید، کرم، شکلاتی، قرمز، گردویی، زرد، لیمویی، سیلور و شکلاتی خودنمایی می کنند و برای استفاده از سنگ تراورتن هیچ محدوده فضایی تعریف نشده است تراورتن ها می توانند هم در فضاهای بیرونی ساختمان ها و هم فضاهای داخلی قابل استفاده باشند. در کشور ایران معادن مختلفی برای استخراج این سنگ وجود دارند که از جمله معروف ترین آن ها می توان به تراورتن حاجی آباد، تراورتن عباس آباد و تراورتن آتش کوه اشاره نمود. استالاكتيت و استالاگميت دو نمونه سنگ تراورتن هستند که بافت آن ها بسیار زیبا و متخلخل است. 
|سنگ مرمر
سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی است به معنی درخشان. قابلیت صیقل پذیری این سنگ ها بسیار بالاست و تا حد جلای آیینه ای قابل صیقل می باشند. این سنگ ها دارای کانی ها و رنگ های مختلفی می باشند سنگ مرمر از سنگ های دگرگونی بوده که از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده است. کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است از خصوصیات اصلی آن ها رنگ زیبا و جلای خوب می باشد و در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از سنگ ها به طور ویژه در دکوراسیون، پله‌ها، نمای داخلی، ستون و کف کاربرد دارند.
سنگ های مرمر به عنوان مواد اولیه منحصر به فرد، در تزئین ساختمان های بزرگ و مجسمه ها به کار می روند. در ۱۵ تا ۲۰ سال اخیر به دلیل افزایش روز افزون صنایع مختلف، سنگ های تزئینی و قیمتی پاسخگوی نیازهای آن ها نبوده است. هم اکنون بسیاری از خدمات کف سابی برای این نوع سنگ انجام می گردد.
 مجموعه مروارید سنگ در تلاش است بهترین و با کیفیت ترین خدمات را خدمت شما مشتری گرامی ارائه دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره 09367841393تماس بگیرید.
 

    نظرات کاربران پیرامون این مطلب

    انصراف از پاسخ به کاربر